تجهیزات مدرن ارتش ایران

در باره ما
 

به وبلاگ حمایت کننده بازی جنرال (ارتش ایران) خوش امدید.

 

لينك روزانه
 
جمهوری اسلامی ايران ابرقدرت متواضع و مهربان
سایت جنرال3(ارتش ایران)
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  مدیر   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 191782
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


فال انبیاء

تعبیر خواب



چت روم


 


مدیر

نظریادتون نره


|

نوشته شده در دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


راکت زن دوربرد

 

راکت های زمین به زمین از جمله قدیمی ترین سلاح های توپخانه ای هستند. چند قرن پیش از این، چینی ها اولین راکت ها و آتشبارهای راکتی را ساختند و به جز در جشن و نمایش، جنگ ها نیز عرصه خودنمایی این سلاح ها بودند. با این وسیله از مسافت زیاد و خارج از برد سلاح های دشمن مواضع او زیر حجم آتش بالایی قرار گرفته و کار برای نیروهای خودی راحت می شد.

بعدها هندی ها نیز در مبارزه با استعمارگران انگلیسی از راکت استفاده کردند که نمونه به غنیمت گرفته آن تحت نام کانگرو در انگلیس به تولید رسید. هر چند تا مدتها از راکت ها در کار تحقیقاتی استفاده شده و افرادی چون گودارد و زیولکوفسکی در این زمینه شاخص شدند اما در واقع جنگ جهانی دوم زمان بیشترین کاربرد راکت ها به خصوص انواع زمین به زمین آنها بود که در آتشبارهای چندلوله مورد استفاده قرار می گرفت.

یکی از معروف ترین انواع آتشبارهای راکتی «کاتیوشا» محصول شوروی سابق است که در بسیاری از کشورهای دنیا و جنگ های معروف دنیا مورد استفاده قرار گرفته و پایه طراحی و ساخت راکت های سطح به سطح در کشورهای مختلفی شده است. نوع جدیدتر این سلاح با نام «BM-21 گراد» در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران مورد استفاده هر دو کشور قرار گرفت که دارای 40 لوله بوده و می توانست 40 راکت خود را در یک دقیقه شلیک کند.
کاتیوشا در جنگ جهانی دوم

پس از جنگ این راکت با تغییراتی در ایران و با نام آرش1،2،3 و4 تولید شد. این راکت ها دارای کالیبر 122 میلیمتر هستند و از راکت اندازهای استاندارد موجود قابل شلیک هستند. برد آنها 21.5 کیلومتر برای آرش1، 30 برای آرش2، 18 برای آرش3 و 40 کیلومتر برای آرش4 است. به جز برد، در طول، وزن، سرعت و سرجنگی نیز بین این نمونه ها اختلاف وجود دارد که کاربرد آنها برای اهداف مختلف را توجیه می کند.

در ادامه با توسعه این خانواده از راکت ها، رده راکت های فجر معرفی شدند که شامل چند نوع فجر1، فجر3، فجر5 و فجر5 دومرحله ای است. این راکت ها بزرگتر، دوربردتر و مخرب تر از راکت های آرش هستند و به ترتیب از پرتابگرهای 12تایی، 4 تایی و تکی شلیک می شوند.

راکت فجر3 یک پرتابه تک مرحله با کالیبر 240 میلیمتر، طول 5.2 متر و جرم 407 کیلوگرم بوده و به برد 43 کیلومتر می رسد. سرجنگی 90 کیلوگرمی این سلاح که 45 کیلوگرم آن ماده منفجره است قدرت تخریبی خوبی برای انهدام اهدافی چون مراکز فرماندهی و پشتیبانی، مراکز تجمع، پادگان ها، فرودگاه های نزدیک خطوط رزمی و سایر اهداف دارد. این راکت ها در دمای 40- تا 50+ کار می کنند و به حداکثر سرعت 930 متر بر ثانیه می رسند. عمر انبارداری این راکت 15 سال است.
پرتابگر راکت های فجر3

خودروی حامل پرتابگر 12تایی این راکت 15تنی بوده و تا 57+ درجه به بالا و حدود 90 درجه به طرفین قابلیت حرکت دادن پرتابگرها را دارد.

این پرتابگرها با تحرک بالا برای اجرای حجم آتش بالا و نسبتاً دقیق روی مواضع دشمن نقش مفیدی ایفا می کنند. تجهیز یگان های توپخانه ای به این راکت اندازها امکان پوشش منطقه ای نسبتاً وسیع را در مدت کوتاهی بوجود آورده و با توجه به سرعت مناسب خودروی حامل قدرت تحرک یگان های عملیاتی را به میزان زیادی افزایش داده و در عین حال آسیب پذیری واحدها در برابر آتش متقابل دشمن را کاهش می دهند. بر روی سقف کابین این پرتابگرها آنتن های مخابراتی دیده می شود که نشان دهنده وجود امکان عملکرد شبکه ای این یگان ها است که به نوبه خود دقت آتش کلی را افزایش داده و می تواند برای توزیع بهتر اهداف در منطقه بین آتشبارهای موجود به کار رود.
شلیک راکت های فجر5

فجر5 نوع دوربردتر و مؤثرتری از خانواده فجر بوده که دارای کالیبر 333 میلیمتر، جرم 915 کیلوگرم که 175 آن مربوط به سرجنگی و 90 کیلوگرم آن ماده منفجره است. این راکت 6485 میلیمتری در دمای 40- تا 50+ کارکرده و به بیشترین برد 75 کیلومتر می رسد. خودروی پرتابگر این راکت از همان نوع مربوط به راکت فجر3 است ولی با پرتابگر 4 لوله ای است که تا 57 درجه رو به بالا و 45 درجه به طرفین است.

نوع دو مرحله ای از فجر5 نیز تاکنون در چند نمایشگاه عمومی معرفی شده است که بیشتر از 9 متر طول داشته، به صورت تک فروندی شلیک شده و پس از شتاب گرفتن توسط پیشران مرحله اول، این بخش جدا شده و پیشران مرحله دوم روشن می شود. گفتنی است پیشران مرحله اول این راکت قطر بیشتری نسبت به خود موشک دارد و سرعت موشک را تا حد زیادی افزایش می دهد بطوری که این موشک در زمان 35 تا 45 ثانیه به بیشینه برد خود می رسد. این راکت به برد نهایی 190 کیلومتر رسیده و ارتفاع اوج آن 58 کیلومتر و شعاع مرگباری سرجنگی از انوع انفجاری شدید آن بالغ بر 100 متر است. این راکت نیز از روی پرتابگری مستقر بر کامیون های مشابه موارد قبلی شلیک می شود.
فجر5 دو مرحله ای


در رزمایش های دریایی سالیان اخیر از راکت های فجر3 و5 نیز استفاده شده است که می تواند ناشی از وجود انواع هدایت شونده از این سلاح ها و خطای بسیار کم آنها باشد. با توجه به اینکه عدم وجود هدایت در یک راکت به عنوان عامل وجود خطای ذاتی است احتمال وجود انواع هدایت شونده از این راکت ها منطقی به نظر می رسد به خصوص رونمایی از مهمات توپخانه ای هدایت لیزری بصیر که در سرعت و شتاب بسیار بالا کار می کند این احتمال را تقویت می کند که در این راکت ها نیز چنین سامانه ای قابل بکارگیری است.

وجود سلاح هایی اینچنینی برای ایجاد آتش پشتیبانی و حتی تهاجمی در یک نیروی مسلح امری ضروری است که بکارگیری انواع مشابه خارجی و جدید در کشورهای غربی و شرقی نیز گواه این مدعاست. این راکت ها به تعداد زیادی ساخته شده و نیروهای مسلح کشورمان آماده خدمت هستند.

 


|

نوشته شده در جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


بازی جنرال3

سلام عرض می کنم خدمت شمادوستان عزیز.

                    دراین وبلاگ تمام تجهیزات مدرن وجدید ایران + اطلاعات گذاشته می شود  @        

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اماراپدیت سایت:

تمامی مطالب این سایت امروز18 ابان1391 با اطلاعات تجهیزات به روز شد.

 

--------------------------------------------------------------------

                  لطفا نظردهید تا به مدیریت امید ببخشید           

--------------------------------------------------------------------

توجه:

نظریادتون نره حتی شما دوست عزیز

بازم نظریادتون نره

پیشنهاد یادتون نره

انتقاد هم یادتون نره

--------------------------------------------------------------------

 

 


 

.

 

 


|

نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


موشک خلیج فارس
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک جدید "خلیج فارس" به نوعی متفاوت با روال معمول بوده و می تواند معادلاتی که دشمن روی آن حساب می کند را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر،

.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


نیروی دریایی



 


 
 


 10 عکس  دیگه در ادامه مطلب

.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


کلیپ نظامی ایران وجهان
فیلم زیبای اف18 هورنت آمر...
فیلم نیروی هوایی آمریکا
فیلم جنگنده اف111 آمریکا2
فیلم جنگنده اف 111 آمریکا...
فیلم مانور نظامیان آمریکا
فیلم جنگنده میگ 29 روسیه2
مشاهده شی نورانی درآسمان ...
فیلم یاک YAK141 عمودپرواز
فیلم دفاع هوایی تور ام 1
دفاع هوایی بوک ام 1 یا سا...
فیلم موشک اس 200
فیلم سامانه موشکی مرصاد
فیلم موشک توپول روسیه با ...
فیلم تجهیزات نظامی نیروی ...
فیلم نیروی هوایی هند
فیلم بالگردقدرتمنده ام آ2...
فیلم مانور نیروی هوایی هن...
فیلم جنگنده میگ 21 ارتش ه...
فیلم جنگنده سوخو 30 نیرو...
 
 
 
 
1:01
1:01
فیلم زیبا از نیروی هوایی ...

|

نوشته شده در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


سپاه
 

سپاه پاسداران نیرویی بود که بیشتر در زمینه نیروی نظامی زمینی فعالیت می کرد تا آنکه جناب محمد حسن خداوردی در جلسه شورای عالی سپاه بحث ایجاد یگان هوایی را برای اولین بار مطرح کرد و شهید کلاهدوز که در آن زمان قائم مقام سپاه بود گفت اگر سپاه نیروی هوایی داشته باشد باید نیروی دریایی نیز در اختیار داشته باشد و تصویب شد که یگان ترابری هوایی,دریایی,زمینی در سپاه ایجاد شود و جناب محمد حسن خداوردی در سال 1359 مسوولیت تشکیلات هوایی سپاه در را در اختیار گرفت.

 

به دلیل اینکه نیروی هوایی بیشتر شبیه به یک یگان کوچک بود گوشه ای از فرودگاه مهرآباد را گرفت و در آنجا فعالیت می کرد.سپس هواپیماهایی سبکی مانند سسنا,توربو کماندو و چیفتن را که از آنها استفاده ای نمی شد در اختیار گرفتند و برای آموزش خلبان تعدادی از افراد را به مرکز آموزش علوم و فنون هوایی فرستادند که در زمینه خلبان و امور فنی آموزش ببینند.همچنین سپاه فاقد هواپیما بزرگ بود و به همین دلیل تعدادی از Falcon- 20 شرکت آسمان را گرفت همچنین تعدادی نیز از نیروی دریایی و هلال احمر در اختیار گرفت (البته به صورت موقت) که بعدها تعدادی از این هواپیما به ناوگان سپاه اضافه شد.
تعدادی از هواپیماهای O-2 در ژاندارمری بودند با آمدن هواپیما پیشرفته که شاه ایران خریداری کرده بود این هواپیما از رده خارج شدن و سپاه آنها را در اختیار گرفت و سپاه تواست با کمک تکنسین هایی که از شرکت هما و آسمان گرفته بود آنها را اورهال کامل کند و سامانه های را روی این هواپیماها نصب کردند که می توانست در عملیات های هوایی از آن استفاده نمود.
نیروی هوایی سپاه که رو به ترقی بود و علاقه مند به فعالیت های بالگردی هم بود و با موافقت فرمانده سپاه برای داشتن نیروی بالگردی این نیرو مجهز به بالگرد نیز شد که تعدادی از افرادی که خلبانی هواپیما را خوانده بودند و علاقه مند به خلبانی هلیکوپتر نیز بودند آموزش های لازم را برای خلبانی بالگرد نیز دیدند و سپاه با هماهنگی که با انرژی اتمی کرد توانست دو فروند بالگرد Bell-206 را از این سازمان بگیرد.همچنین وزارت نفت نیز در آن زمان دارای 4 فروند بالگرد Bell-206 بود که از آنها استفاده ای زیادی نمی کرد به همین دلیل سپاه این بالگرد ها را در اختیار گرفت.


نیروی هوایی سپاه پاسداران که دیگر از یک یگان هوایی تبدیل شده بود به نیروی هوایی برای امور تهاجمی از هواپیماهای مانند SU-25 و F-6 و EMB - 312 Tucano استفاده می کرد و برخی منابع از ورود F-7N به نیروی هوایی سپاه نیز خبر می دهند.هواپیماهای SU-25 که در پایگاه شیراز در خدمت هستند به تعداد 7 فروند در جریان عملیات طوفان صحراDesert Strom از عراق به ایران پرواز کردند که به خدمت سپاه در آمدند همچنین سپاه 3 فروند نیز از روسیه خریداری کرده بود که برخی از منابع غربی تعداد SU-25 سپاه را در حدود 30 فروند تخمین می زنند.تعداد 16 فروند هواپیما F-6 مدل چینی Mig-19 در اختیار سپاه می باشد که اسکادران 132 در زاهدان از این هواپیما استفاده می کند. EMB - 312 Tucano به تعداد 15 فروند در اختیار سپاه می باشد که قابلیت های محدودی برای امور رزمی دارد.این نیرو برای آموزش خلبانان تازه وارد از هواپیماهای MFI-17B Mushak که به تعداد 15 فروند از پاکستان خریداری شده استفاده می کند همچنین این نیرو از هواپیماهای PC-7 نیز استفاده می کند که در ایران به نام S-68 ساخته می شود.سپاه برای امور ترابری از هواپیماهای AN-74 TK 200 به تعداد 12 فروند IL-76 احتمالا 12 فروند 9 فروند Y-12 و تعدادی Falcon 20 برخی آمار از خرید 24 فروند هواپیما Y-7 می گویند بعلاوه تعدادی نامعلوم F-27


سپاه برای پشتیبانی از نیروی های زمینی بالگرد AH-1J را در اختیار دارد که از هوانیروز تعدادی را گرفته و توانسته به کمک شرکت هسا آنها را تحت پروژه ۲۰۹۱ ارتقاء دهد و مجهز به Canopy جدید Flat-Plate و نمایشگر دیجیتالی و ... کند.همچنین برای امور ترابری سبک از بالگردهای Bell – 205 (شباویز ۲۷۵) Bell – 206 (شباویز 278) استفاده می کند.برای امور ترابری سنگین در حدود 60 فروند بالگرد MI-17 بهره می برد و در پایگاه فجر غرب تهران موجود هستند که در حدود 5 فروند در اختیار نیروی دریایی است و به نام هد هد شهرت دارند و قابلیت شلیک موشک نور را دارا می باشند بالگردهایی که در اختیار نیروی هوایی می باشند قابلیت شلیک موشک AT-6 Spiral دارا می باشند این نیرو برای مقاصد آموزشی از بالگرد Hughes- 300 که احتمالا به تعداد 5 فروند از سوئیس خریداری شده استفاده می کند.



 


|

نوشته شده در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


پدافندهوایی ارتش قدرتمندایران


اس300

 
 

1
 

 
 

 
 




 
 
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Swiss_rapier_missile.jpg

 


 

|

نوشته شده در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


دانلودمستقیم اهنگ های انقلاب برای استفاده درورزن های بعدی گذاشته شد.....

 مدیر:سلام خدمت دوستان واقای منصوری سرپرست تیم پرتلاش بازی ارماگدون عرض می کنم که من این اهنگ ها روازسایت های مختلف جمع اوری کردم ودرخواست دارم که ازاین اهنگ هابرای تیم های ایران وسباه باسداران استفاده کنید.

---@دانلود دیده بگشای ای برادر

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود خمینی ای امام، ای مجاهد ای مظهر شرف

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود به ناله ی در خون خفته، شهید دست از جان شسته

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود بوی گل سوسن و یاسمن آید

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود آمده موسم فتح و ایمان .. بهمن خونین جاویدان

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود ۲۲ بهمن روز از خود گذشتن

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله

down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود ای ایران، ای مرز پر گهر
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود هوا دلپذیر شد، گل از خاک بر دمید
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود الله الله الله
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود به لاله ی درخون خفته
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود خرمشهر، ای شهر شهیدان
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود الله اکبر
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود شعر انقلاب (آقاسی)
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود بت نگویید، شکستیم که بتگر باقی است
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود سرود ملی جمهوری اسلامی ایران
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود ملت برای ارتش، ارتش برای ملت
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود ای بسیج، ای سرفرازان افتخار میهن اید
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود بوی گل سوسن و یاسمن آید
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود ای دین انسان ساز ایزدی
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود بهاران خجسته باد
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود ای ایران
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود من ایرانیم آرمانم شهادت
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود الا معمار و طراح حرم برخیز
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود شهید راه تو افتخار، نام تو ماندگار
down دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر دانلود خجسته باد این پیروزی

source دانلود مجموعه گلچین آهنگ و سرودهای انقلابی به مناسبت دهه فجر منبع: پیروزدانلود


|

نوشته شده در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


مسلح



این هم عکس های رژه

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=a3f1e459-d83d-494e-8...5b7779da8a]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=8ccdfc63-cdc1-43fc-8...966411c972]

دانشجویان دانشگاه ستاری
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=34f1d925-73c3-4d2c-a...e81a4fca69]

گردان هوابرد
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=d78ad688-9935-4ddb-a...8dfd2d5e0e]

نیروهای ویژه ی ارتش که بازهم هوابردهستند
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=f2030578-1efc-450b-a...5fc846ad96]

هوابردهوانیروز
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=295772df-fe7b-4d6d-b...85d0a1504b]

تفنگداران دریایی درلباس مراسم
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=f45fbdad-f2e7-4bb9-8...21dba0a561]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=6b490694-729f-4067-b...78ee8a95c9]

تفنگداران دریایی درلباس رزم(به جرکلاه)
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=8750b13a-2a70-4c82-b...090575ed37]

مانفهمیدیم بالاخره ایناکین
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=0056cb28-0a04-49cf-9...dfc0895883]

بسیجConfused
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=30eddc8c-540e-49cc-b...24d69fd4f1]

بسیج هوابردConfusedConfusedDodgyDodgy
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=da599285-eaab-418c-8...a553e5dea6]

چتربازان قهرمان ازگردان های هوابردازتش
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=2e046a9f-e38d-4e69-b...181790a836]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=b0cefb29-2680-4759-b...08c8faffa6]

ازجمله سلاح های معرفی شده دراین رژه سلاح خیبریاهمان مینی گان ایرانی بود
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=cfb5cd66-52cd-4514-b...e4dcc2ae7a]

تانک سبک مبارز2
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=a0222da2-3605-4bd6-a...7119a9a727]

یک رادارودوموشک معرفی شدکه متاسفانه نتونستم اسمشونودرست بشنوم
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=26756909-5a36-4252-8...b739d6ae1d]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=85e0b339-ab75-4a4d-9...ea538d1d81]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=51d3ec4b-da67-480c-a...65c54ea3c8]

واین هم تیم پدافند ش.م.ر ارتش ،باسپاه مقایسه کنین!!!
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=c54613d2-67dc-4b68-9...bd4f77bc5b]

قهرمانان فراموش شده
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=e17a6ccf-13b0-4683-a...1c294f9e80]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=724b9374-2061-46a0-9...68e0851471]

سخنرانی ریاست محترم جمهوری قبل ازرژه(یک ساعتی طول کشیدBig Grin)
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=91ae2844-b1c8-45d8-b...c6411929a7]
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=a4ed7389-6fc0-4dd9-a...ae85239f82]
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=96dc65fa-a59b-4a39-a...b82d9b34ce]
خیلی خوب بابایکی بسه!
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=b575d86d-6b0e-4f20-9...d27089b91b]

نخستین گردانی که رژه رفت نوازنده هابودن
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=2840f2f3-fa25-46e5-b...588365d192]

این قهرمانان درقلب ماهستندوفراموش نشده اند
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=381b2bb9-8bef-47c9-9...0ca47bb20e]

بنواز
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=1bb47ad8-676a-438a-8...353a0415c7]

رژه نیروی هوایی
فقط ازتامکت هاوفانتوم هاعکس پیداکردم خودم هم دوربین نبرده بودم
میگردم ازمیگ هاواف5هاوسوخوهاوشفق هاهم پیدامیکنم
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=b66aac5d-e0c3-403c-a...37289c3c6c]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=58904334-a5d0-4e49-a...6a4858cdfe]

اینهادرقلب مازنده هستندوهرساله رژه می روند
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=5af83f1c-e181-414f-a...fcdcb2a096]

اینم یه گردان بالباس رسمی
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=de2745a7-d8d6-482c-a...d38f76407a]

یک گردان نیروی زمینی
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=e069b084-9f7b-4544-b...0522a09f6e]

وبالاخره سربازان نیروی زمینی ارتش بالباس رزم کامل:
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=5a262727-fe5b-49ea-a...2357cbb3fa]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=032396dc-4190-471b-9...6d2d015677]

اگه گفتین ایناکین؟؟؟Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
البته من توشون نیستمSad اگه گروهبان نشده بودم الان جزاینابودم چون ایناتیپ2لشکر1هوایی بودن که گردان نهم که گردان سابق من بودهم توش بودcryingcrying
البته رسم این بودکه جدیدترین گردان هارومیفرستادن رژه یعنی بایدگردان ماوگردان 28و27و30رومیفرستادن نه 6و7و8و9که ازقدیمی ترین گردان های نیروی هوایی هستن!!
ولی رژه هوایی ازگردان28و29یعنی گردان ماهم توشون بود
من ازنزدیک دیدمشون یه فیلم هم ازشون گرفتم ولی حجمش زیاده
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=8c0f1a81-27ed-4176-8...04dc4e1a59]
خداوکیلی تنهاگردان هایی که سوتی ندادن دوتاگردان رزمی بالباس کامل بودن وخلبانایی که رژه ی زمینی رفتن وگردان نیروهای ویژه یاهمون کماندوها
میگ هاهم یه سوتی خطرناک دادنBig Grin

اینم هوانیروز
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=7686b58d-05bd-4ab1-8...878b1893a0]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=d860222f-dc5d-4799-9...0b5c460133]

نیروی ویژه ی یاکماندوها:
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=c06291b3-0785-4341-a...7ee0b13507]

[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=5ce24c75-f6e7-4ffa-9...f3d484e0e2]

یگان ویژهSad
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=6a157027-7342-4ff3-b...a923d174cd]

اینم یه گردان جدیدبالباس رسمی
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=e6ad55db-91af-441a-a...e783b4ed8c]

یه گردان هوابردتازه کارکه کلی سوتی دادن
[تصویر:  ShowPicture.aspx?ID=07f2609c-8851-4940-9...4d5f0f5f1e]


|

نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


انواع موشک ها


Click this bar to view the original image of 602x480px.

Click this bar to view the original image of 640x480px.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


reze

 

پیش فرض تصاویری از رژه 31 شهریور 89 به مناسبت هفته دفاع مقدس (2)





ماکت زیر دریایی غدیر




و یک زیر دریایی مرطوب



ناو شکن پیکان ( این اسم رو روی بدنه ناو شکن نوشته بودند )



این هم ناوشکن جماران



تصاویری منحصر به فرد از توپ دریایی فجر 27




ازدر ها و موشک های نیروی دریایی







تانک پل گذار



مین کوب مدرن تفتان



توپ های خود کششی




تانک بهینه سازی شده چیفتن در دو رنگ آمیز مختلف




حالا سامانه ضد هوایی اسکای گارد ( عکس ها را با کیفیت بهتری قرار دادم )
Click this bar to view the original image of 640x433px.

Click this bar to view the original image of 547x480px.


و در آخر تانک ذوالفقار
Click this bar to view the original image of 737x600px.

Click this bar to view the original image of 640x477px.

Click this bar to view the original image of 800x600px.

Click this bar to view the original image of 530x480px.

 


|

نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


زمینی





تانک پل گذار



مین کوب مدرن تفتان



توپ های خود کششی




تانک بهینه سازی شده چیفتن در دو رنگ آمیز مختلف




حالا سامانه ضد هوایی اسکای گارد ( عکس ها را با کیفیت بهتری قرار دادم )
Click this bar to view the original image of 640x433px.

Click this bar to view the original image of 547x480px.


و در آخر تانک ذوالفقار
Click this bar to view the original image of 737x600px.

Click this bar to view the original image of 640x477px.

Click this bar to view the original image of 800x600px.

Click this bar to view the original image of 530x480px.


|

نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


 

ورژن دوم بازی :war armageddon ارتش ایران

تو جه:قبل از دانلود به چند نکته تو جه کنید .*

این ورژن فقط قابل نصب واجرا روی بازی:وارآرماگدون ورژن 1( ارتش ایران) می باشد(قبل از دانلود بازی  1 را تهیه کنید ).*

دو ستان این مد بر ای بازی جنرال زرو نیست لطفا دقت کنید .(غیر قابل اجرا در بازی جنرالها)*

دو ستان قبل از دانلود باید به اطلاع بر سانیم تنها سه ارتش دارای هوش مصنوعی هستند یعنی ما تنها برای سه ارتش:*

ARMY. Bin Laden

ARMY.USA  Air Forces

ARMY. China Tanks

هوش مصنوعی تعریف کردیم که به مرور در حال تکمیل میباشد .


 

طرز نصب :

ابتدا بازی وار آر ماگدون ورژن یک رو (همون رو که تهیه کردید ) نصب کنید سپس به محل نصب بازی اصلی   به آدرس زیر بروید :

Program Fileswararma geddonDataAudioSounds

یعنی ابتدا به داریوی که بازی رو نصب کردید برو ید وارد محیط که بازی نصب هست بشوید  و به تر تیب وارد پو شه های که در آدرس  بالا هست بشوید(از چپ به راست) تا  پو شه آخر در آدرس  بالا یعنی  پو شه:

Sounds

حالا در این پو شه شما شاهد ده ها فایل  صوتی هستید  که با آنها کاری نداریم و لی یک پو شه به نام :

English

وجود داره این پو شه رو حذف کنید. تمام شد .حالا بر گرید به  پو شه محل نصب بازی اصلی وار آر ما گدون .

حالا ورژن دوم را که دانلود کردید از حالت فشر ده خارج کنید  یک پو شه دارید با عنوان ورژن دو م بازی وار آر ما گدون داخل اون چند پو شه و فایل هست تمام آنها را کپی پیس کنید داخل پو شه اصلی بازی : وار آر ما گدون .وارد بازی شوید و لذت ببر ید .

  دانلود :

حجم:207 مگا بایت

لینک اول مستقیم:



لینک دوم غیر مستقیم:(نیاز به ثبت نام در وب سایت میزبان)

 

 

 

 

قابلیتها و امکانات:

بازی کاملا متحول خواهد شد ه است دارای امکانات بسیار جالب می باشد دو ستان باید تو جه کنید بازی به صور ت پلکانی طر احی شده که باید حتما با کسب  درجات در ساختمان مادر امکانات رو آزاد کنید یعنی بعد از اینکه سه ستاره بازی رو در ساختمان مادر شارژ کردید امکانات جدید به بازی اضافه می شود .

با شارژ کردن هر ستاره یک ساختمان یا قابلیت به بازی اضاففه می شود .

بعد از شارژ سه ستاره  بازی شما یک بلدوزر مخصوص خو اهید داشت که  ساختمانهای خاص رو میسازد ....

اضافه شدن دها ساختمان جدید با امکانات بسیار جدید

قابلیت صدا گذاری جدید و کاملا هوشمند  (هر تیم به زبان خود صحبت میکند ) یعنی ارتش روسیه با لهجه روسی و ارتش چین به زبان چینی ، ارتش ایران پارسی ، ارتش امر یکا و  انگلیسی ،...

اضافه شدن تانکهای بسیار جدید و زیبا ...

ده ها سر باز جدید ...

اضافه شدن یک تیم کاملا رو باتیک با ده ها رو بات بسیار جدید و چابک ...

تو پخانه های جدید بر ای ایر ان و سوریه... موشک های جدید  تانکهای جدی با قابلیت شکلیک موشک و رو باتهای هوشمند .....

اینها تنها بخشی از امکانات جدید اضافه شده به بازی می باشد .

باز نویسی کلی هوش مصنوعی بازی :

بازی دارای 12 ارتش هست که ارتش (ایر فورس،بن لادن ، و ژنرال تانک چین ) دارای هوش مصنوعی  بسیار قوی هستند حملات واقعا سخت خواهند بود  .(به مرور بر ای  تیمهای دیگر هوش مصنوعی طر احی خو اهد شد )

تیمها:

 ارتش ایران

ار تش سوریه

ارتش سر خ روسیه

ارتش اتمی روسیه

ارتش چین تانک

ارتش اتمی چین

ارتش ایر فورس امر یکا

ارتش تماما رو بوتیک امر یکا

ارتش بن لادن(طالبان)

ارتش عراق(ژنرال علی شیمیایی)

ارتش رژیم صهیو نیستی(اسر ائیل)

ارتش متحد ناتو

بازی قابلیت استفاده در  بازی های گروهی و شبکه یا  آنلاین را دارد (به قسمت داستان دسترسی ندارید)

پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید بسیار زیبا و جالب  خو اهد بود .

============================================

بازی آنلاین بانرم افزار هاماچی

 

 


|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


تولیدورژن3 توسط تیم سخت کوش این بازی افتخارافرین

 

انتشار ورژن سوم بازی وار آر ماگدون  

با عنایت پرور دگار و تلاش تیم این ورژن  بر ای دانلود آماده گردید .

مهم:

در همین ابتدا اعلام می داریم این ورژن تنها و تنها بر روی بازی وار آر ماگدون قابل نصب است که ابتدا باید بازی را تهیه فر ماید .

ورژن سوم بازی وارآر ماگدون

تو ضیحاتی درمورد بازی :

 این ورژن دارای 12 تیم و سه کشور می باشد که تا سر حد امکانات ما و بودجه ما به صور ت کاملا و اقعی طر احی شده شما در این بازی شاهد یک بازی منحصر به فر د  با گرافیک بسیار بهبود یا فته مو اجه خو اهید بود که نیاز به سیستم بالای دارد .....

در این ورژن سعی شده تمام تیمها هوش مصنوعی داشته باشند و تمام تیمها دارای همان اصول بازی محبوب جنرالها هستند در این بازی 18 مامور یت جدید نیز  طر احی شده که بر ای هر تیم 6 ما مور یت پیش بینی شده شما تمام  امکانات بازی جنرال را در این بازی دارید و در این بازی تعدا د تانکها بسیار بیشتر و واقعی تر هستند سر باز ها بیشتر و واقعی طر احی شدند  صدا و اثر ات بازی کاملا طبیعی طر احی شدند ......

تصاویر ی از بازی :

بزرگنمایی


امکانات و تعقیر ات بازی :

تیمها:

ار تش ایر ان 

سپاه پاسداران

ارتش امر یکا 

نیر وی هوایی امر یکا 

روسیه

چین 

انگلستان

فر انسه

آلمان

کره شمالی 

ژاپن

گروه القاعده

امکانات:

تعقییر کلیه تانکها سر باز ها و  صدا های بازی 

بهبود صد رصد گرا فیک و اثر ات بازی از جمله اثر ات انفجار ها و دو د و آتش و ....

بهبود صد رصد  صداها و آوا های بازی  از جمله انفجارات و ....

بهبود گرافیک آب 

تعقییر و بهبود صد در صد  بافت زمین 

تعقییر درختان و بهبود کمی و کیفی درختان  محیط

.....

تعقیر ات تیم ایر ان:

طر احی و ساخت بسیار ی از هو اپیما های طبیعی ایر ان ....

طر احی و ساخت بسیاری از تانکها و سر باز های ایر ان ....

ساختمانهای جدید 

هوش مصنوعی مثال زدنی  بر ای همه تیمها ...

دانلود :

حجم:۴۵۷ مگابایت


 

لینک دانلود مستقیم یک:

لینک مستقیم

 

لینک دانلود مستقیم دو:

 

لینک مستقیم

طرز نصب :

قبل از هر کاری از  پو شه نصب بازی وار آر ماگدون یک پشتیبان بگیر ید .

سپس کافی است پس از در یافت فایل بالا آن را از حالت فشر ده خارج فر ماید شما یک پوشه با نام :
WAR ARMAGEDDON Evolution-v.03

خواهید داشت محتویات داخل پو شه را کپی کنید و  وارد پو شه نصب بازی وار آر ماگدون گردید و در پو شه نصب بازی پیس کنید و در بال هر سوالی

گز ینه:copy and replace

را بزنید تمام شد بر ید و از بازی لذت ببر ید .

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینکهای زیر برای دوستانی است که سرعت اینتر نت پایین دارند بنابر این تصمیم گرفتم فایل را در دو قسمت بر ای شما قر ار دادیم :

پارت اول :حجم:(267.3 MB)

 


 

پار ت دو م :حجم: (221.4 MB)

طرز نصب :

قبل از هر کاری از  پو شه نصب بازی وار آر ماگدون یک پشتیبان بگیر ید .

سپس کافی است پس از در یافت فایلهای  بالا آن فایل ها را از حالت فشر ده خارج فر ماید شما یک پوشه با نام : خواهید داشت
WAR ARMAGEDDON Evolution-v.03

و یک پوشه به نام:

Art.zip

خواهید داشت محتویات داخل پو شها را کپی کنید و  وارد پو شه نصب بازی وار آر ماگدون گردید و در پو شه نصب بازی پیس کنید و در بال هر سوالی 

گز ینه:copy and replace

را بزنید تمام شد بر ید و از بازی لذت ببر ید .

 

 


|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


حذف گرافیک

سلام بر ای این منظور بر ید به پو شه نصب بازی فایل : d3d8.dll را پیدا کنید و حذف کنید سپس برید به این ادرس به پو شه : Data/INI و فایل : NatureProp.ini را پیدا کنی و حذف کنید بعد پو شه : AllSide را هم حذف کنید . تمام شد گرافیک حذف شد .

بر ای روانتر شدن بازی می تونید دور بین را تنظیم و بالاتر ببر ید بر ای این منظور این فایل را در یافت کنید :
http://war-armageddon2.persiangig.com/audio/Data.rar
بعد از در یافت از حالت فشر ده خارج کنید سپس پو شه : Data را کپی و در پو شه ای که بازی را نصب کردید ریپلیس کنید و جایگزین فایل :Gamedata قبلی اش کنید .
امیدوارم از بازی لذ ت ببر ید
موفق باشید


|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


موشک

با توجه به استفاده تانک های جدید از زره های واکنشی(ERA)،‌ نسل دوم توفان، با سرجنگی دو مرحله ای ساخته شد. توفان-2 به دلیل بهره گیری از یک میله نفوذگر، 145 سانتیمتر طول دارد. جرم آن 19.1 کیلوگرم، جرم سرجنگی 4.1 کیلوگرم، و میزان نفوذ آن 760 میلیمتر است که 38.2٪ درصد رشد را نشان می دهد. سایر مشخصات این نمونه مانند نسل اول است. خصوصاً احتمال اصابت هر دو نسل توفان، 95 درصد عنوان شده است. این موشک ها قابلیت بکارگیری در شب را با برد کمتر دارند.


نسل های مختلف توفان؛ توفان-1 در وسط و توفان-2 سمت چپ تصویر

پس از ساخت نسل های 3 و 4 توفان که ظاهراً به تولید انبوه نرسیدند، موشک توفان-5 به عنوان توسعه یافته ترین نمونه این خانواده طراحی و ساخته شد که تصاویر آن نشان دهنده تفاوت های محسوسی حتی نسبت به آخرین نمونه های خارجی تاو است. این موشک بر خلاف نسل های قبلی از روش هدایت پیشرفته با استفاده از پرتو لیزر برخوردار است که ضمن حفظ آن از آسیب پذیری در برابر جنگ الکترونیک دشمن، دقت بسیار بالایی نیز به آن می دهد. این موشک دارای سر جنگی دو مرحله و یک میله نفوذگر جمع شونده جدید نیز هست. میزان نفوذ این موشک در زره بیش از نسل های قبلی عنوان شده است.


توفان-5
 

به گزارش مشرق، توفان-5 قابلیت پرتاب از پرتابگرهای اصلاح شده تاو/توفان را دارد و در نتیجه برای پرتابگرهای موجود زمینی مناسب است. بخش هدفگیری و هدایت سامانه پرتابگر این موشک متناسب با تغییرات آن بهسازی شده و به ادوات «هدایت نیمه خودکار سوار بر پرتو لیزر» مجهز شده است.


پرتابگر موشک توفان-5
 

مقایسه تصاویر نشان می دهد هر چند بدنه توفان-5 کشیده تر است اما از سامانه پیشران مشابه نسل های قبلی بهره می برد. یک مجموعه چهارتایی بالک صلیبی شکل نیز در این نسل اضافه شده است.


توفان-5 در مراحل مونتاژ
 

موشک مالیوتکا نیز پس از جنگ در کشور با همان نام ساخته شد اما با توجه به رشد فناوری های کشور سه نمونه بهسازی شده از آن معرفی شده است؛ آی-رعد(I-raad)، رعد-تی و آی-رعد-تی. مجموع جرم موشک و سامانه هدایت آن امکان حمل و بکارگیری توسط دو نفر ایجاد می کند. این نوع موشک به صورت استاندارد روی نفربرهای زرهی بی-ام-پی-1 نیز قابل استفاده است.

رعد-تی نمونه ای از موشک رعد/مالیوتکا بود که با استفاده از سر جنگی دو مرحله ای، توانایی نفوذ به بیش از 400 میلیمتر زره های واکنش دهنده را بدست آورده اما سامانه هدایت و هدفگیری آن مشابه قبل بود. سرعت این موشک 120 متر بر ثانیه و برد آن بین 400 تا 3000 متر است.


موشک آی-رعد
 

نوع آی-رعد، دارای سرجنگی معمولی و توانایی نفوذ در 500 میلیمتر زره فولادی را دارد. این موشک نسبت نوع پایه رعد/مالیوتکا از هدایت بهتر نیمه خودکار مشابه تاو/توفان برخوردار شد که استفاده راحت تر و شلیک های دقیق تری را ممکن ساخت. برد، سرعت و قطر بدنه این نمونه مشابه قبل است.


سامانه آی-رعد-تی
 

کاملترین نمونه موشک این خانواده آی-رعد-تی است که ارتقاءهای سامانه ای نوع آی-رعد را به همراه موشک رعد-تی به کار گرفته و درنتیجه مشخصات عملکردی موشک آن مشابه این نمونه است از جمله جرم 11.78 کیلوگرمی موشک. جرم سامانه هدایت نیز کمتر از 23 کیلوگرم است.

با توجه به ارزش موشک های دوش پرتاب برای واحدهای پرتحرک زمینی موشک صاعقه بر مبنای موشک دراگون ساخته شد. نوع نفوذگر آن نیز با نام صاعقه-2 برای مواجه به زره های واکنش دهنده ارائه شد.

صاعقه به عنوان یک موشک سبک ضد زره به همراه پرتابگر خود، تنها 14.5 کیلوگرم جرم دارد. روش هدایت آن نیمه خودکار فرمان به خط دید، برد آن 65 تا 1000 متر، جرم سر جنگی 3.1 کیلوگرم، جرم خود موشک 6.1 کیلوگرم، سرعت خروج آن از پرتابگر 76 متر بر ثانیه، بیشینه سرعت آن 100 متر بر ثانیه و میزان نفوذ آن در زره تا 500 میلیمتر است. احتمال اصابت صاعقه به هدف 90 درصد عنوان شده است.


صاعقه و صاعقه-2
 

 

صاعقه-2 دارای یک میله نفوذگر برای کمک به غلبه بر زره های انفجاری دو مرحله ای است که جرم آن را به 7.4 کیلوگرم و میزان نفوذ آن را در این نوع زره به 650 میلیمتر رسانده است. بیشینه سرعت این نمونه به 92 متر بر ثانیه کاهش یافته اما سایر مشخصات آن مشابه نسل قبلی خود است.

توسن، موشکی با قابلیت های متنوع است که قابلیت انهدام زره های واکنشی، استحکامات بتنی، اهداف هوایی پروازی در ارتفاع پائین و اهداف دریایی را دارد. هدایت این موشک نیز نیمه خودکار فرمان به خط دید است و کاربر طی پرواز موشک تنها باید نشانه موجود در دوربین را روی هدف نگه دارد. سر جنگی دو مرحله ای، جرم نچندان زیاد موشک و پرتابگر، قابلیت بکارگیری از پرتابگرهای زمینی ویا نصب شده روی خودروهای زرهی، ارتفاع کم پرتابگر در هنگام استقرار روی زمین و آماده سازی سریع پرتابگر برای شلیک از ویژگی های این سامانه است.


موشک توسن
 

موشک توسن 26.5 کیلوگرم جرم دارد که 3.2 کیلوگرم از آن مربوطه به سرجنگی است. برد آن بین 70 تا 4000 متر، بیشینه سرعت آن به کمک پیشران سوخت جامدش 200 متر بر ثانیه، احتمال اصابت آن به هدف 95٪ و میزان نفوذ آن در عمق زره تا 670 میلیمتر است. برد این موشک در شب به 2500 متر می رسد.

این موشک در ایران علاوه بر استفاده با پرتابگر ثابت زمینی روی ادواتی از جمله خودروهای راهکنشی(تاکتیکی) سفیر و نفربرهای براق و بی-ام-پی-2 نصب شده است. هدایت این موشک نیز نیمه خودکار و سیمی و کنترل آن از طریق بالک های دماغه است.


پرتابگر توسن
 

ساختار پرتابگر موشک توسن به گونه ای است که کاربر در ارتفاع پایین تر از لوله حاوی موشک قرار می گیرد در نتیجه اولاً از آتش پیشران سوخت جامد آن تا حدودی در امان مانده و همچنین امکان مخفی شدن در عوارض طبیعی یا مصنوعی برای امنیت بیشتر از آتش دشمن را دارد.

دیگر موشک ضد زره ایران، تندر نام دارد که مخصوص استفاده در تانک های تی-72 است. این موشک که از لوله کالیبر 125 میلیمتری توپ این تانک شلیک می شود قابلیت هدف قرار دادن اهداف ثابت و متحرک از جمله اهداف هوایی سرعت پائین را دارد.


نمونه آموزشی(بدنه شفاف) موشک تندر
 

هدایت این موشک از نوع نیمه خودکار فرمان به خط دید سوار بر پرتو لیزر است. در این روش موشک اصطلاحاً کور است وتوانایی دیدن هدف را ندارد بلکه با استفاده از حساسه ای که در قسمتهای عقبی بدنه آن نظیر دم قرار داده شده پرتو باریک لیزر تابیده شده از پرتابگر را یافته و رایانه کنترل پرواز سعی می کند تا موشک را در مرکز این پرتو قرار دهد. این فرایند تا رسیدن موشک به هدف ادامه می یابد.

جرم موشک تندر 17.2 کیلوگرم بوده که 3.5 کیلوگرم آن مربوط به سرجنگی دو مرحله ای آن است. عمق نفوذ آن در زره تا 700 میلیمتر، برد آن 100 تا 4000 متر، بیشینه سرعت آن 370 و سرعت متوسط آن 310 متر بر ثانیه است. با استفاده از این موشک توانایی تانک های تی-72 در مقابله با اهداف زرهی متحرک و بالگردها بسیار افزایش یافته است.

آخرین موشک ضد زره معرفی شده کشور به یاد شهید چمران و به نام محل شهادت ایشان، «دهلاویه» نامیده شده است. هر چند مقامات دفاعی کشور مشخصات زیادی از این موشک را ذکر نکردند اما توصیفات کلی عنوان شده برای این موشک، جلوه هایی از توانمندی آن را مشخص می کند.

این موشک با استفاده از بالک های نصب شده در دماغه آن کنترل(راهبری) شده و بالک های عقبی آن نقض پایدارساز را دارند. تمامی این بالک ها در داخل لوله پرتاب به شکل جمع شده قرار گرفته و پس از پرتاب باز می شوند.


موشک جدید دهلاویه
 

در رابطه با نوع هدایت این موشک توجه به اعلام این نکته که در برابر انواع اقدامات جنگ الکترونیک مقاوم است، محتمل ترین گزینه، هدایت نیمه خودکار فرمان به خط دید سوار بر پرتو لیزر است که تجریه ساخت و بکارگیری چنین موشک ضد زرهی در توفان-5 و تندر نیز وجود داشته است. بنابراین دقت می توان منطقاً بالایی برای دهلاویه متصور بود.

همچنین اعلام شده که میزان نفوذ این موشک در زره های واکنشگر در بالاترین حد موشک های ضد زره جهان است. نگاهی به فهرست این تسلیحات عدد 1200 تا 1250 میلیمتر را نشان می دهد. در اینصورت هیچ یک از تانک های ساخته شده در دنیا نمی تواند در برابر دهلاویه با این میزان نفوذ مقاومت کند.

به گزارش مشرق، باید توجه داشت بیشترین ضخامت زره تانک ها در نواحی جلو و بعضاً پهلوها بوده و در سایر نواحی از مقاومت کمتری برخوردارند. به عنوان مثال بیشترین عدد ادعا شده برای ضخیمترین بخش از تانک های ام-1 آبرامز آمریکا و مرکاوا ام-کی-4 رژیم صهیونیستی 1300 و 1080 میلیمتر عنوان شده است. البته اعداد متنوعی در منابع مختلف عنوان شده است که استناد به همه آنها ضرورتی ندارد زیرا نمونه ای از موشک های ضد زره روسی با میزان نفوذ 1000 تا 1200 میلیمتر در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حمله آمریکا به عراق در سال 2003 مورد استفاده قرار گرفت. در این جنگ ها به ترتیب انواع مدل های مرکاوا از جمله ام-کی-4(در لبنان) و آبرامز(در عراق) مورد اصابت آن موشک قرار گرفتند که بهترین مقاوت حاصل شده توسط این تانک از کار افتادن و از رده خارج شدن تانک های مذکور بوده و در مواردی به انهدام تانک انجامیده است.

بنابراین اگر میزان نفوذ دهلاویه بیشتر از موشک مودر نظر نباشد باز هم حریف سرسختی برای بهترین تانک های اصلی میدان نبرد(MBT) دنیا خواهد بود و از کار افتادن آنها کمترین نتیجه قابل حصول است. بدیهی است تانک از کار افتاده در میدان نبرد دیگر تهدیدی محسوب نمی شود و اساساً تانک های جدید از سازه های مستحکمی برخوردارند که در آزمایش های انجام شده مانعِ از هم پاشیدن آن حتی در صورت اصابت یک موشک سنگین مانند مارویک شده است. در حالی که تجربه دو جنگ یاد شده نشان می دهد همان موشک ضد زره برای از رده خارج کردن تانک های سنگین و مستحکم نیز کافی است. جالب اینجاست برخی کشورها مانند یونان و ترکیه پس از جنگ 33 روزه اقدام به خرید موشک فوق نمودند در حالی که امکان تهیه موشک های هم رده غربی نیز برای آنها فراهم بوده است.

نگاهی به میزان نفوذ موشک های ضد زره قبلی ایران و مقایسه آن با تخمین صورت گرفته برای دهلاویه نشان دهنده یک جهش حدوداً 58 درصدی نسبت به بیشترین میزان نسل های قبلی دارد. البته در این محاسبه موشک توفان-5 را وارد نکردیم زیرا مشخصات عملکردی آن اعلام نشده است. میزان نفوذ توفان-5 در منابع اینترنتی بالغ بر 900 میلیمتر عنوان شده که در صورت اتکا به این عدد دهلاویه 33.3٪ رشد را نشان می دهد که باز هم میزان قابل توجهی است.

بنابراین با یک تفاوت ساختار در سرجنگی و احتمالاً پیشران موشک روبه رو هستیم. ناگفته نماند با افزایش سرعت موشک میزان نفوذ آن در زره نیز افزایش می یابد.


پرتابگر موشک دهلاویه
 

پرتابگر دهلاویه نیز هر چند شباهت هایی به پرتابگر توسن دارد اما در آن لوله حاوی موش کدر بالاترین موقعیت قرار دارد، پس از آن سامانه هدفگیری و پس از آن چشمی مورد استفاده کاربر که مشخص کننده محل سر او است بنابراین مزیت مطرح شده برای پرتابگر توسن در اینجا باز هم بیشتر شده و هم حفاظت خدمه در برابر شعله ناشی از پیشران و هم اختفای او در عوارض بهتر است. از اینرو احتمال بکارگیری یک پیشران راکتی قویتر نسبت به توسن را در دهلاویه می توان مد نظر داشت.

همچنین اعلام شده دهلاویه توانایی هدف قرار دادن بالگردها را نیز دارد. از اینرو مانند خانواده موشک های توفان، تندر و توسن، این سلاح را نیز باید موشکی چند منظوره محسوب نمود.

عدم استفاده از هدایت سیمی و استفاده از یک پیشران راکتی مفروض، برد بالاتری را برای دهلاویه در مقایسه با نسل های قبلی موشک های ضد زره ایران را فراهم خواهد کرد.

سوالی که در اینجا قابل مطرح شدن است چرایی ساخت چنین موشکی با وجود توفان-5 با نفوذ بالا و هدایت پرتو سوار لیزری است. باید گفت ضمن بیشتر بودن میزان نفوذ دهلاویه برخورداری این موشک از یک پیشران احتمالاً راکتی امکان رسیدن آن به سرعت های بالاتر را فراهم می کند که در قیاس با نسل های توفان مزیت گرفتن میزان بیشتری از فرصت واکنش دشمن به دنبال دارد. بنابراین احتمال اصابت به هدف برای دهلاویه نیز بسیار بالا خواهد بود.

شباهت های پرتابگر دهلاویه به توسن بیانر وجود مزایای عملیاتی مناسبتر آن نسبت به موشک های توفان است. قابلیت جدا شدن لوله حامل موشک از مجموعه هدفگیری و سه پایه و راحتی نصب و آماده سازی در این نوع پرتابگرها مزیت حمل و نقل ساده تر توسط تعداد کمتری نفر را به همراه دارد در نتیجه این دهلاویه توسط واحدهای سبک رزمی مانند موتورسیکلت های دو و چهار چرخه قابل حمل و توسط نوع چهار چرخ قابل بکارگیری خواهد بود.

 
موشک های فعلی ضد زره کشور همچنان برای انهدام طیف وسیعی از اهداف مانند نفربرهای زرهی، تانک های سبک وزن شناسایی، سنگرهای مستحکم و خودروها و حتی بالگردها کارایی دارند و موشک جدید دهلاویه که از قیمت بالاتری هم دارند به عنوان عضو جدید و جوان این خانواده خط دفاعی مستحکمی را در برابر تانک های پیشرفته غربی و شرقی برقرار نموده و تولید بومی آن نیز امکان ارتقاء و بهسازی های آتی را تضمین می کند.

|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


نیروی دریایی

این تصویرمربوط به ناوجماران است..........

برای بزرگ شدن تصویرکلیک کنید.......
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


رادار

 

علیم

این رادار یکی از نمونه های رادار پسیو ساخته شده در کشور است. رادارهای پسیو بدون انتشار امواج و با دریافت بازتاب های راداری ناشی از فرستنده های دیگر کار کشف اهداف را به انجام می رسانند. این فرستنده ها شامل طیف وسیعی است از جمله امواج فرستنده های رادیو و تلویزیون.

 


رادار پسیو علیم


این نوع رادارها مزایای قابل توجهی دارند از جمله توانمندی ویژه در کشف اهداف با سطح مقطع راداری پائین و اهداف پروازی در ارتفاع و سرعت کم. همانطور که بیشتر نیز راجع به عملکرد رادارهای بایاستاتیم و مولتی استاتیک گفته شد دریافت امواجی که توسط هواگردهای پنهانکار به سمتی غیر از فرستند منحرف شده اند یکی از روش های کشف این گونه هواگردها است. رادارهای پسیو هم در واقع نوع خاصی از رادارهای مولتی استاتیک بوده و در نتیجه در کشف این اهداف موفق هستند.

همچنین مواد به کار رفته در هواگردهای پنهانکار نسبت به امواج با طول موج بلند کارایی نداشته و مانند یک هدف معمولی دیده می شوند. به همین دلیل امواج رادیویی، تلویزیونی و تلفن های همراه برای کشف این وسائل مفید هستند. رادارهای پسیو با دریافت بازتابهای ناشی از این فرستنده ها کار کشف و ردگیری اهداف را به انجام می رسانند.

 


علیم در حالت آماده به کار


از دیگر مزیت های رادارهای پسیو هزینه تولید کمتر و هزینه عملیاتی پائین به دلیل نبود فرستنده و اجزای مکانیکی متحرک است. البته این نوع رادارها نیاز به توان پردازشی بالایی به دلیل ماهیت متنوع امواج دریافتی داشته و حداقل 6 مرحله کار پردازش داده های دریافتی باید انجام شود تا کار ردگیری هدف به انجام برسد. بنابراین ساخت رادار علیم در وهله اول نشان دهنده توانمندی بالای متخصصان کشور در زمینه های رایانه و پردازش است.

همچنین رادارهای پسیو به دلیل اینکه انتشار امواج ندارند توسط سامانه های دشمن کشف نشده و در نتیجه از حمله دشمن در راستای سرکوب پدافند هوایی مصون باقی می مانند. کمتر بودن اجزای مورد نیاز برای راه اندازی سامانه نیز به حفاظت و احتفای بهتر این نوع رادارها کمک می کند. بدین ترتیب این رادارها در نواحی نزدیک به دشمن نیز قابل استقرار هستند.

رادار علیم ساخت ایران بردی بین 250 تا 300 کیلومتر دارد که برای کشف و کمک به شکار سریع اهداف ارزشمندی چون جنگنده ها و هواپیماهای ضربتی رادارگریز و همچنین موشک های کروز که به طور معمول در ارتفاع کمتر از 20 متری سطح زمین پرواز می کنند ابزار ارزشمندی در دستان رزمندگان اسلام است.

غدیر

سامانه راداری غدير با برد 1100 كيلومتر و ارتفاع قابل پوشش 300 كيلومتر براي اولين بار در سال گذشته مورد استفاده عملياتي قرار گرفت. این رادار براي كشف اهداف هوايي، هواپيماهاي رادارگريز، موشك‌هاي كروز و موشك‌هاي بالستيك و نيز ماهواره‌هاي در مدار پايين(لئو) طراحي و ساخته شده است.

این سامانه توانایی کشف موشک های سریع بالستیک را نیز داشته که در این زمینه در رزمایش پیامبر اعظم-6 مورد استفاده قرار گرفت.

 


تصویری که به رادار غدیر نسبت داده می شود


الوند

الوند نام سامانه راداری است که بنابر اعلام مسئولان مربوطه در سه رده برد شامل برد کوتاه، متوسط و بلند ساخته شده است. حداقل دو نوع از آنها با تکميل تمامي آزمايش ها وارد يگان هاي قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء شده اند. این رادار به سامانه های ضدجمینگ جدید مجهز بوده که مطابق با نیازهای روز طراحی شده است.

رادار پروژه عصر

پروژه عصر، رادار هوايي دیجیتالی است که در باند S عمل کرده و نياز عمده يگان‌هاي شناور کشور در رده ناو و بالاتر را در زمینه هشدار اوليه هوايي برطرف می کند. باند S برای کار در محیط های دریایی و شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مناسب بوده و طول موج آن بین 8 تا 15 سانتیمتر است. در این رادار از آنتن مسطح استفاده شده است که از نظر مشخصات عملکردی بهتر بوده و امروز بیشتر رادارهای پیشرفته از چنین آنتهایی استفاده می کنند.

رادار سه بعدی سامانه مصباح

سامانه پدافند هوایی توپخانه ای مصباح برای هدفیابی و کنترل آتش از یک سامانه رادار سه بعدی برد کوتاه استفاده می کند. این رادار که آنتنی متشکل از 9 المان خطی دارد وظیفه جستجو و کشف اهداف را داشته و ضمن تشخیص دوست از دشمن داده های مربوط به زاویه در سمت، ارتفاع و فاصله تا هدف ار برای بخش آتش تأمین می کند.

 


رادار سامانه پدافند هوایی مصباح


این سامانه که به صورت بومی و توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است از حجم و وزن پائینی و سرعت پردازش بالایی برخوردار بوده و دقت آتش را برای این سامانه به میزان بسیار زیادی افزایش داده است. همچنین ضمن گردش 360 درجه ای آنتن، قابلیت ردگیری اهداف در ارتفاع کم نیز از جمله توانمندی های این رادار است.

طارق

به گزارش مشرق این رادار با هدف ایجاد یک رادار زمینی برد کوتاه قابل حمل توسط نفر طراحی و ساخته شد. پس از دو نمونه اولیه با تلاش متخصصان دانشگاهی نمونه سوم این رادار برای تولید آماده گردید. برد آشکارسازی این رادار جمع و جور برای انسان 4.5 کیلومتر، برای خودرو 8 کیلومتر و برای بالگردها 6 تا 8 کیلومتر است.

بیشینه خطای طارق در برد 50 متر و در زاویه سمت، 4 درجه است. آنتن آن از نوع میکرواستریپ آرایه ای بوده و بیشترین مقدار توان برای فرستنده تنها به 10 وات می رسد. این رادار در باند ایکس کار کرده و بازه سرعت شیء قابل ردگیری توسط آن بین 3 تا 200 کیلومتر بر ساعت معدل 83 سانتیمتر بر ثانیه(نزدیک به سرعت راه رفتن انسان) تا 55.6 متر بر ثانیه است.

 


رادار طارق


طارق نیز می تواند به شبکه راداری کشور متصل شده و می تواند از راه دور کنترل شود. همچنین می توان از طارق در سامانه های کنترل آتش استفاده کرد.

جرم کل مجموعه این رادار شامل آنتن، سه پایه و سامانه پردازشگر کمتر از 30 کیلوگرم است که حمل آن را توسط یک تا دو نفر ممکن می سازد.

بصیر110

این رادار نیز برای استفاده در مأموریت های مراقبت زمینی و پایش مرزها ساخته شده است. با کمک داده های تولیدی این رادار کار مدیریت منطقه تحت پوشش و دیده بانی سامانه ای ممکن شده و حتی نوع اهداف نیز تشخیص داده می شود. این رادار دارای انواع مختلفی از جمله نمونه های 110بی/دی/پی و پی-اس است.

این رادار به سامانه مکانیابی جهانی نیز مجهز بوده و توانایی تشخیص سرعت اهداف را دارد. شبکه سازی و کنترل از راه دور، فرستنده و گیرنده از نوع نیمه هادی، برخورداری از کنسول و سامانه پردازش رایانه ای و کارکرد در باند ایکس از دیگر قابلیت های رادار بصیر است.

 


بصیر 110


باند ایکس شامل طول موج 2.5 تا 4 سانتیمتر و فرکانس 8 تا 12 گیگاهرتز بوده و به دلیل مشخصات الکترومغناطیسی خود توانایی تشخیص اهداف کوچک را دارد و معمولاً خود این رادارها نیز سبک و کوچک هستند. بصیر نیز به همین دلیل قابلیت حمل شدن توسط نفرات و خودرو را دارد و ده ها دستگاه از آن توسط نیروی انتظامی در امر پایش مرزها به کار می رود. نمونه هایی از بصیر روی خودروهای تاکتیکی سبک و متوسط نیز نصب شده اند و بنابراین از قابلیت تحرک بسیار بالایی برخوردار هستند.

برد آشکارسازی بصیر برای نفر پیاده 6 کیلومتر، برای خودروی سبک 12، خودروی سنگین 20 و برای بالگردها 25 کیلومتر است و با توجه به تسلیحات محموله در بالگردهای دنیا که بردهای بسیار کمتر از 25 کیلومتر دارد، بصیر در صورت نیاز می تواند در نقش هشدار زودهنگام برای واحدهای پیاد در خطوط مقدم ایفای نقش کرده و به هدفگیری سریعتر سامانه های توپخانه ای و موشک های دوش پرتاب کمک کند.

GSR-110

این رادار 25 کیلوگرمی نیز از جمله رادارهای کوتاه برد با مأموریت اصلی مراقبت زمینی است. برد آشکارسازی آن برای خودروهای سبک و کوچک تا 5 و برای خودروهای سنگین تا 6.4 کیلومتر است. آنتن این رادار توانایی گردش 360 درجه در راستای افقی را داشته و سرعت هدف قابل تشخیص برای آن بین 3 تا 100 کیلومتر بر ساعت است. جرم کلی رادار با تجهیزات جانبی 30 کیلوگرم است.

 


GSR-110


از دیگر ویژگی های آن توانایی بالا در مقابله با جنگ الکترونیک، احتمال ردگیری شدن کم، فیلتر پردازش پالس داپلر، قابلیت تحرک بالا، آماده سازی سریع، فرستنده حالت جامد، آنتن آرایه ای میکرواستریپ، تشخیص و ردگیری اهداف به صورت دستی و خودکار، قابلیت شکل دهی دیجیتالی به موج و فشردگی پالسها، قابلیت کنترل از راه دور کامل، قابلیت نظارت بخش بخش با محور و پهنای قابل انتخاب است.

افق

خانواده رادارهای افق به منظور پایش دریایی به عنوان رادار ساحلی توسعه یافتند. این رادار توانایی شبکه شدن با سامانه های راداری و پدافندی و اتصال به سامانه های کمک ناوبری از جمله Speed Log و GPS را داشته و توانایی ردگیری 100 هدف دریایی از جمله ویژگی های بارز افق برای راداری در این رده است.

 


رادار افق


یکی از نمونه های رادار افق در باند ایکس کار می کند که برخی از مشخصات عملکردی آن شامل توان ارسالی 25 کیلووات، سرعت چرخش آنتن 24 و 42 دور در دقیقه به صورت 360 درجه و برد اسمی 96 مایل دریایی معادل 177.6 کیلومتر است.
نمونه هایی از این رادارهای دریایی قابلیت نصب روی شناورها را دارند و با توانایی بالای خود در کشف و تعداد بالایی هدف، قابلیت های شناورهای رزمی کشورمان را در اطلاع از موقعیت اطراف بسیار افزایش داده اند.

 


یک نمونه دیگر از رادارهای دریایی


ثامن

نام ثامن بر روی دو نوع رادار ایرانی گذاشته شده است. یک رادار هواشناسی ثامن و دیگری یک رادار نظامی در باند وی-اچ-اف. این رادار نظامی قرار بوده رونمایی و معرفی شود. همانطور که اشاره کرده بودیم باند وی-اچ-اف از باندهای طول موج بلند است که برای کشف اهداف با سطح مقطع راداری پائین که رادارگریز تلقی می شوند توانمند است.

البته در زمینه رادارهای هوایی غیر نظامی چند نمونه دیگر غیر از ثامن نیز مطرح شده اند که شامل رادارهای هواشناسی و تقرب فرودگاهی هستند.

رادار هواشناسی آسمان

رادار آسمان نخستين رادار هواشناسي کشور است که با نظارت و مشارکت مرکز باروري ابرها در کشور با صرف چهار ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار توسعه داده شده است. از این رادار برای نظارت بر تغییرات شرایط ابرها، حرکت، تراکم و برخی ویژگی های دیگر آنها در محدوده ای با وسعت قابل توجه استفاده می شود.

 


|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


هیلی کوبترهای ایران اسلامی

 

 
 
هلیکوپترهای ایران
  1. Re: هلیکوپترهای ایران



  2.  
 
 
 
 

|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


هیلی کوبترهای ایران اسلامی

 

 
 
هلیکوپترهای ایران
  1. Re: هلیکوپترهای ایران



  2.  
 
 
 
 

|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


هیلی کوبترهای مدرن دنیا

 


|

نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


زمینی


کاربردی بالادربا بوشش باهرمحیط


 

قابلیت شلیک تعدادبسیارزیادی توب
 

کاربرد:هم رنگ شدن بامحیط خاکی


تصاویری از تانک لکلرک وبخش دود دراطراف خودش

 

کاربرد:نقطه زنی بسیاربالا.
 

کاربرد:بابردبسیاربالادرجهت بالا برتاب کردن به بایین
 

کاربرد:ضدگلوله
 






تصاویری افتخار آمیز از تانک های ایرانی ذولفقار











عکس های تانک پیشرفته Leopard 2A6 و












|

نوشته شده در جمعه 19 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


موشک

موشک های کروز ضد کشتی


نیروی موشکی کشورمان را در مسئله اخیر دو بخش موشک های سطح به سطح کروز ضد کشتی پرتاب شوند از ساحل و موشک های بالستیک تفکیک می کنیم.


در زمینه موشک های کروز، تنوع زیادی در برد و قدرت تخریب مشاهده می شود. پرتابگرهای ساحلی موشک های کوتاه برد کوثر، دوربرد نور و قادر تاکنون رونمایی شده و پرتابگر سه فروندی قارعه هم ممکن است مربوط به موشک میانبرد نصر-1 باشد. این پرتابگرها خوداتکا هستند یعنی در صورت استقرار در نزدیکی سواحل بدون نیاز به سامانه های جانبی و وابستگی به واحدهای هوایی و دریایی می توانند کار کشف، شناسایی و حمله به اهداف دریایی را به انجام برسانند.

 پرتابگر خوداتکای موشک های کروز

 

این سامانه ها می توانند با استقرار و اختفا در عمق70 تا 150 کیلومتری خاک ایران و حتی از استان کرمان بخش اصلی تنگه هرمز را تحت پوشش قرار دهند(البته در اینصورت برای اصابت به یک هدف خاص بایستی مختصات اولیه هدف و دستورات اصلاحی به موشک منتقل شود). این سامانه ها در تعداد زیاد در اختیار نیروهای مسلح کشورمان قرار داشته و آماده عملیات هستند.


موشک های بالستیک


این پدیده که مدت زیادی از معرفی آن به دنیا نمی گذرد ابتدا در کشور چین معرفی شد. سپس ایران نیز توانایی خود را در انهدام کشتی ها با موشک بالستیک نشان داده و اخیراً نیز روسها ادعا کرده اند که می توانند از موشک های بالستیک خود علیه اهداف دریایی استفاده کنند.


سه نوع موشک بالستیک ضدکشتی تاکنون در ایران معرفی شده که به ترتیب زمانی موشک خلیج فارس، موشک تندر و موشک سجیل هستند. موشک خلیج فارس با برد 300 کیلومتر و یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه های هدفگیری و هدایت پیشرفته در مدت کمتر بسیار کوتاهی در حد چند دقیقه آماده پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه زیاد(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می کند.

 

پرتابگر سه فروندی این موشک حجم آتش مناسبی در همان شلیک اول از نقطه پرتاب و پیش از اطلاع دشمن از محل فراهم نموده و تأثیر عملیاتی موشک را بالا و تأثیر اقدامات متقابل دشمن را کاهش می دهد. با توجه به تصاویر منتشره از این موشک نوع هدایت آن یکی از روش های الکترواپتیکی است که کارایی آن را از نظر تأثیرات جنگ الکترونیک دشمن تضمین می کند. سرعت بسیار زیاد در هنگام اصابت، زاویه زیاد و حمله از بالا نقاط مثبت عملکرد این موشک است که در صورت جداشونده بودن کلاهک آن می توان احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آن از سوی دشمن را در حد صفر دانست.
لانچر سه موشكه خليج فارس

 

به گزارش مشرق، موشک تندر که برد آن توسط کارشناسان بین 150 تا 250 کیلومتر تخمین زده می شود به عنوان یک موشک کوتاه برد(در کلاس بالستیک) در کنار موشک خلیج فارس و به صورت ترکیبی با آن عمل کرده و با توجه به تصاویر سامانه هدفگیری و هدایت آن باید یکی از انوع راداری باشد. عملکرد ترکیبی این دو موشک می تواند احتمال اصابت به هدف را بسیار بالا ببرد. از نظر تأثیرات سامانه جنگ الکترونیکی باید ذکر کرد تاکنون موشک هایی در دنیا ساخته شده اند که در صورت اقدام به جنگ الکترونیک از سوی هدف با آشیانه یابی منبع اخلال به سمت آن رفته و در نتیجه احتمال اصابت به هدف افزایش می یابد.


این موشک با توجه به برد مناسب خود برای پوشش دادن تنگه هرمز از عمق خاک ایران توامند هستند. موشک خلیج فارس با توجه به برد مناسب خود، می تواند از نواحی غربی استان سیستان و بلوچستان، مرکز استان کرمان و نواحی شرقی و جنوبی استان فارس تمام تنگه هرمز را زیر پوشش خود داشته باشد.
موشک ضد کشتی تندر

 

اما شاید مخوف ترین سلاح ضدکشتی ایران موشک دوربرد سجیل باشد. تاکنون تصور می شد سجیل تنها به صورت زمین به زمین قابل استفاده است اما اعلام اخیر نیروهای مسلح در رسانه ملی نشان دهنده قابلیت استفاده از آن برای انهدام اهداف دریایی است. هر چند نوع سامانه هدفگیری و هدایت این نوع از سجیل مشخص نیست اما دقت بسیار بالایی در اصابت به هدف از پیش تعیین شده را از خود نشان داده است. این موشک ضمن توانایی رسیدن به برد 2000 کیلومتر با توجه به دستیابی به سرعت های 8 تا 12 ماخ(بیش از 2700 تا کمتر از 4100 متر بر ثانیه) تنها انرژی جنبشی کلاهک آن برای نابودی هدف کافی است اما سرجنگی حداقل 500 کیلوگرمی آن نیز به نیست و نابود شدن هدف کمک می کند.

 

به کمک این موشک می توان حتی از سواحل شمال کشور یا حتی دورترین نقطه شمال غربی کشور تا بعد از تنگه هرمز را زیر پوشش داشت. این موشک دو مرحله ای بوده و با بر خورداری از سوخت جامد و رها کردن مرحله اول پس از اتمام کار شتاب بالایی داشته و استفاده از برخی روشهای کاهش بازتاب راداری کار کشف و ردیابی آن را از سوی دشمن در فاز ابتدایی پرواز دشوار نموده و در فاز نهایی نیز با توجه به اینکه از تصاویر، جداشونده بودن کلاهک این موشک محرز است و سرعت بسیار بالای این موشک، احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط پدافند دشمن حتی کمتر از موشک خلیج فارس است.


علت اشاره به استفاده از عمق خاک برای پرتاب موشک ها این است که در صورت پراکنده شدن پرتابگرها در فضای بیشتر بدیهی است کار دشمن برای شناسایی مکان آنها دشوارتر، ابزارهای او برای آسیب رسانی به آنها محدودتر و فرصت این سامانه ها برای جابجایی و اختفای مجدد بیشتر می شود هر چند که در مورد موشک های کم سرعت تر، فرصت دشمن برای کشف آنها بیشتر می شود که البته با استفاده از ویژگی های مناطق جغرافیایی و ترکیب استفاده از این سلاح ها در مناطق دور و نزدیک از ساحل با توجه ماهیت و تعدد اهداف و وضعیت وسائل شناسایی دشمن می تواند کارایی این سلاح ها را حفظ نماید.


البته باید دقت داشت با توجه موفقیت اخیر نیروهای مسلح کشور در کنترل و به زمین نشاندن یکی از آخرین و پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین درخدمت دشمن، ادوات دشمن برای نگاه به عمق خاک ایران به ماهواره های جاسوسی وبرخی اداوات جاسوسی الکترونیک محدود می شود که اساساً محدودیت های این ماهواره ها باعث توسعه سایر وسائل شناسایی شده است و تجهیزات زمینی و هوایی جاسوسی الکترونیک ناچارند در فاصله امنی از مرزهای ایران مستقر باشند که کارایی آنها را در هشدار زودهنگام کاهش می دهد.


جنگنده بمب افکن ها


هواپیماهای رزمی نیروهای مسلح کشورمان قابلیت تجهیز به چند نوع موشک هوا به سطح با قابلیت به کارگیری علیه اهداف دریایی را دارد. این موشک ها شامل موشک های هوا به سطح هدایت اپتیکی، لیزری و راداری هستند.

 

موشک های نور و قادر قابلیت هواپرتاب داشته و در کنار موشک های سی-801کی و سی-802 به عنوان اصلی ترین سلاح های ضدکشتی هواپرتاب محسوب می شوند. همچنین از نظر فنی امکان به کارگیری موشک های کوثر و نصر نیز ممکن است. جنگنده بمب افکن های نهاجا به طور عمده توان حمل تا 5 موشک از این انواع را دارند.


موشک های هدایت تلویزیونی ماوریک با وجود محدودیت برد همچنان برای ضربه زدن به برخی اهداف مناسب هستند. بمب های اپتیکی قاصد1و2 نیز با برد 30 تا 50 و در آینده نزدیک قاصد3 با برد بیش از 100 کیلومتر به عنوان سلاح های دورایستا و قدرتمند برای انهدام اهداف دریایی کارآمد هستند.
 

موشک های هدایت لیزری و اپتیکی کی-اچ-25 و 29 روسی نیز که قابلیت به کارگیری در هواپیماهای سوخو-24 و همچنین سوخو-25 و میگ-29(در صورت ارتقاء) را دارند به عنوان سلاح هایی با برد 10 تا 30 کیلومتر و قدرت تخریب متوسط قابل بکارگیری هستند.

 
همچنین موشک های دوربرد، بسیار سریع و ضد رادار کی-اچ-58 هواپیمای سوخو-24 نیز می تواند برای حمله به ناوهای دشمن در راستای عملیات انسداد تنگه هرمز به خوبی ایفای نقش کند.

 با توجه به تنوع برد و قابلیت تخریب این بمب ها و موشک ها با توجه به وضعیت منطقه درگیری میتوان از این سلاح ها استفاده نمود. مثلاً برای درگیری با ناوشکن های موشک انداز دشمن، استفاده از تسلیحات دورایستا لازم است و برای متوقف کردن یک کشتی بزرگ استفاده از یک بمب سنگین.

 

 


 

بدیهی است چنین مهماتی علیه اهداف دریایی نیز قابل استفاده هستند. برد گلوله های توپخانه کشور امروز به بیش از 40 کیلومتر رسیده است که برای آسیب زدن و یا انهدام کشتی های دشمن با توجه به تدابیر تاکتیکی لازمه دارای قدرت تخریب مناسب و قابل استفاده هستند.


همچنین از بکارگیری موفق راکت اندازهای فجر-3 و 5 علیه اهداف دریایی در رزمایش های گذشته خبر داده شده است. البته از تجهیز این راکت ها به سامانه هدفگیری و یا هدایت خاص یا بکارگیری تحت راهکنش(تاکتیک) بخصوصی برای تأثیر گذاری اطلاعی در دست نیست.


هر چند در این گزارش بنا بر بررسی منفرد توانایی هر دسته از تجهیزات در عملیات انسداد تنگه راهبردی هرمز بود، اما ناگفته پیداست که استفاده ترکیبی از این توانایی ها به خصوص با در نظر گرفتن شرایط گوناگون مثلاً میزان حضور نیروهای نظامی مختلف دشمن منجر به هم افزایی قدرت کشور خواهد شد.

 

به عنوان مثال استفاده مؤثر از توان پدافند هوایی برای کمتر کردن برتری هوایی دشمن و باز کردن فضا برای حضور هواگردهای خودی یکی از این موارد است؛ یا استفاده از زیردریایی ها در صورت بروز شرایط برتری هوایی دشمن تأثیر مهمی در انسداد طولانی مدت تنگه هرمز خواهد داشت.


تمام آب های اطراف کشور در سطح و زیرسطح به طور دائم زیر نظر سامانه های شناسایی کشور از جمله هواپیماهای گشت دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه های نظارتی زیرآبی است و اهداف ردگیری شده دسته بندی شده و سیر حرکتی آنها و حتی ارتباطات آنها ثبت شده و تحت سامانه رصد دائم اهداف دریایی مورد بررسی قرار می گیرد.


جمهوری اسلامی ایران هرگز تمایل به برهم زدن ثبات منطقه و جهان نداشته و تنها در صورت اقدام علیه منافع ملی خود، پاسخ متقابل داده است. در زمینه نظامی نیز تأکید رهبر معظم انقلاب همواره بر عدم شروع درگیری نظامی اما پاسخ کوبنده در صورت بروز حماقت از سوی دشمن بوده است. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در عرصه غیرنظامی مانند جنگ سایبری و یا فشارهای اقتصادی از جمله بستن تنگه هرمز و قطع بخش عظیم شریان انرژی به مدت نامحدود، پیش دستی نکند. در واقع ممکن است در صورت وضع تحریم های بیشتر به خصوص در خصوص صادرات نفتی کشور، ایران نیز مانع از خروج نفت از آبهای سرزمینی خود شود.


در خصوص برنامه و یا شاید شایعه احداث یک آبراه از خاک امارات متحده عربی برای جایگزینی اضطراری با تنگه هرمز نیز باید گفت صرف نظر از زمان و هزینه لازم برای اجرای چنین پروژه ای و کارایی این آبراه در قیاس با تنگه هرمز و در صورت دوام آوردن اقتصاد کشورهای غربی تا آن موقع، تمام خاک امارات زیر برد موشک های ایرانی است چه رسد به دهانه های این کانال که می تواند به راحتی توسط انواع ادوات مورد اشاره در این گزارش ناأمن شود.

 

هرچند در نهایت، ایمان و روحیه شهادت طلبی جوانان ایرانی، جرات را آنچنان از دشمنان خواهد گرفت که نیازی به آزمایش عملی این تجهیزات نباشد.

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


جماران

 

قایق های تندرو



استفاده از قایق های تندرو توسط ایران برای اعمال فشار بر دشمن ریشه در ساله ای جنگ تحمیلی دارد. در گزارش های مربوط به قایق های تندرو، سیر تاریخی این راهبرد و تأثیرات آن و همچنین معرفی خصوصیات نمونه های اصلی این شناورها ذکر شده است که در انتهای گزارش لینک های مربوطه ارائه می شود اما به طور مختصر باید گفت امروزه قایق های تندروی ایرانی که بسیار سریعتر و مجهزتر از نمونه های سابق خود در سالهای دفاع مقدس هستند به طور مؤثرتری توانایی رویایی با شناورهای رزمی پیشرفته دشمنان را دارند چه رسد به کشتی های ترابری.

 این شناورها با تجهیز به رادارهای دریایی، سامانه های الکترونیکی پیشرفته ارتباطی، موشک های کروز کوتاه برد با برد 25 کیلومتر و میانبرد ضدکشتی، اژدرهای کالیبر متوسط و بزرگ و مین های دریایی در کنار تسلیحات سنتی خود یعنی تیربارهای نیمه سنگین، راکت انداز و موشک های دوش پرتاب سطح به هوا توانایی انسداد کوتاه و بلند مدت این تنگه از یک سو و مقابله با ناوگان دریایی دشمن که برای بازکردن مسیر تلاش خواهد کرد را در کنار آن دارند.

 

این شناورها ضمن برخورداری از سرعت بالا و تجهیزات پیش گفته، از قدرت مانور و پایداری مناسب برخوردار بوده و توانایی اجرای عملیات در شب به کمک تجهیزات مربوطه و در آب و هوای نامساعد را بارها در رزمایش های کوچک و بزرگ سالهای اخیر نشان داده اند. این شناورها حتی در آبهای اقیانوس هند نیز برای حمایت از شناورهای مورد تهدید از سوی ناوگان دشمن و اقدام به متوقف کردن زیردریایی کشورهای فرامنطقه ای که قصد عبور از تنگه هرمز را داشتند در کارنامه موفق سالهای اخیر خود دارند. علاوه بر تجهیز نیروهای مسلح به سریعترین قایق تندروی جهان، قایق های تندروی بدون سرنشین نیز برای اجرای مأموریت های لازمه توسعه داده شده اند.


مین های دریایی ایران انواع مختلفی دارد که شامل نمونه های مغروق و نمونه های کنترل از راه دور هستند. این سلاح می تواند توسط قایق ها و زیردریایی های ایرانی در نقاط مختلف تنگه هرمز و آبهای اطراف آن کار گذاشته شده و در صورت لزوم بکار گیری شود.
 

زیردریایی


با تجهیز نیروی دریایی ایران به زیردریایی این نیرو به قدرتی فراتر از نیروهای دریایی کشورهای منطقه تبدیل شد. زیرسطحی های ایرانی توانایی بکارگیری اژدر، مین و موشک را دارند و می توانند روزها و هفته ها زیر آب باقی مانده و آماده اجرای مأموریت باشند.

 

به جز زیردریایی روسی کیلو بقیه این وسائل که شامل نمونه های نهنگ، غدیر و فاتح هستند از ابتدا با در نظر داشتن شرایط دریاهای اطراف ایران به خصوص خلیج فارس طراحی شده اند و توانایی های ویژه ای از جمله قابلیت قرارگیری در بستر دریا و اختفا از دید سامانه های مختلف راداری و سوناری دشمن را دارند.

 

این زیردریایی ها که تعداد آنها بیش از 20 فروند تخمین زده می شود نیز ضمن توانایی مسدود کردن تنگه هرمز توانایی رویایی با ناوگان سطحی و زیرسطحی دشمن را دارند. زیردریایی های کیلو توان حمل 24 مین یا 18 اژدر بزرگ و زیردریایی های فاتح نیز توان حمل 12 اژدر ویا 8 مین را دارند. همچنین در رسانه های دنیا اخباری از تجهیز کیلوهای ایرانی به اژدر موشکی حوت (که سرعتی چهار برابر اژدرهای معمولی دارد) منتشر شده است که مسئولان کشورمان این اخبار را تأیید یا تکذیب نکرده اند.

 

زیردریایی غدیر نیز می تواند در اجرای این عملیات به ایفای نقش بپردازد. هر دو مؤلفه کمیت و کیفیت (فناوری و تسلیحات) این زیردریایی ها برای اجرای موفق این عملیات کاملاً کافی است.


زیرسطحی های کوچک یک یا چند نفره معروف به زیردریایی های مرطوب که برای عملیات های تکاوری، مین گذاری و حتی شلیک اژدر در دنیا استفاده می شوند نیز در زمره تجهیزات نیروهای دریایی کشورمان برای اجرای عملیات مسدود کردن تنگه هرمز هستند که می توانند در نواحی کم عرض و کم عمق به خوبی ایفای نقش کنند.

 

ناوهای جنگی


ناوهای جنگی ایران شامل کلاس های مختلف ناوچه (شناور موشک انداز سریع)، ناو و ناوشکن(ناو محافظ) است. این شناورهای قابلیت شلیک چهار موشک دوربرد ضد کشتی نور با برد 120 تا 170 کیلومتر و قادر با برد بیش از 200 کیلومتر را دارند. توپ های 114 و 76 میلیمتری این ناوها نیز از برد و قدرت کافی برای تهدید کشتی های مختلف برخوردار هستند و وجود توانایی ضدزیردریایی نیز در ناوها با بهره گیری برای ایجاد اهرم فشار و همکاری با سایر نیروها در مسدود کردن تنگه هرمز کاملاً کارامد است.
ناوچه هاي موشك انداز سپاه پاسداران

 

قایق های پرنده


تاکنون یک نمونه قایق پرنده در کشور عملیاتی شده است. این وسائل که در واقع نسل جدید هواپیماهای آب نشین هستند در زمره هواگردهای اثرسطحی قرار گرفته و توانایی تجهیز به موشک های ضدکشتی را دارند.

 

با توجه به توانایی برخواستن از روی آب، سرعت مناسب و سطح مقطع راداری کم، این قایق ها می توانند در صورت وجود پوشش هوایی مناسب از نقاط مختلفی در سواحل کشور برخواسته و فشار مضاعفی بر ناوگان دشمن وارد کنند.

  

البته باید گفت در کرار تا حدودی از روش های در دسترس پنهانکاری(رادارگریزی) مربوط به جنس مواد تشکیل دهنده استفاده شده تا این پرنده ها بتوانند خود را به فاصله نزدیک ناوهای دشمن برسانند. اما با این وجود استفاده از موشک هایی با برد بیشتر مانند نصر-1 کارایی این پهپاد را در چنین عملیاتی بیشتر می کند.


 


|

نوشته شده در پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,

توسط امیر| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

موضوعات
 » نیروی زمینی ارتش وسپاه
» نیروی دریایی ارتش وسپاه
» موشک های دوربردومیان برد
» نیروی هوایی ایران وجهان
» هیلی کوبترهای روزدنیا
» نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
» رادارها وپندافندهای جمهوری اسلامی
» دانلودورژن سوم بازی جنرال 3
» روش حذف گرافیک وروان شدن درورژن3
» دانلودورژن دوم جنرال 3
» تصاویر رژه ارتش
» نیروهای مسلح
» بدافند هوایی ارتش ایران
» نیروی هوایی سپاه باسداران
» کلیپ های نظامیارتش ایران ئجهان
 

لينك دوستان
 » جنرال ارتش ایران (بازی استراتیژک بی رقیب) » دنياى مطالب(هر چى بخواى هست از شير مرغ تا جون آدميزاد) » جنرال3(ارتش ایران) » ردیاب ماشین » جلوپنجره اریو » اریو زوتی z300 » جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تجهیزات مدرن ارتش ایران و آدرس afm-rayan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

شهريور 1391
مرداد 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب